МІЖНАРОДНИЙ ФОНД
УКР ENG
 
news
/Forum/0_Forum.php

 

Швейцарська Конфедерація

 


 

 

 

 Дайджест  / Центр суддівських студій 

 

Громадські слухання не очистять суди від корупції – адвокат

 

Коаліція зобов'язалася ввести публічне обговорення кандидатур суддів до Верховного та Конституційного судів України. Про це йдеться в тексті коаліційної угоди. Але в Конституції та законах України закріплено порядок призначення суддів, де такі поняття, як громадські слухання не передбачені, заявив експерт в галузі права Ростислав Кравець.

Згідно з коаліційною угодою, суди формуватимуться на конкурсній основі з визнаних фахівців у галузі права за визначеними законом критеріями. Ці нововведення передбачається ввести в судах всіх рівнів. Детальніше про цей пункт коаліційної угоди в ефірі радіостанції Голос Столиці розповів старший партнер адвокатської компанії «Кравець і партнери» Ростислав Кравець.

Що означає публічне обговорення кандидатур суддів?

– На мій погляд, це більше данина суспільству, ніж реальний інструмент, який зможе вплинути на призначення суддів. Яскравим прикладом може служити сьогоднішня ситуація з громадськими радами при різних міністерствах і відомствах. Існують громадські ради, проте всі зауваження, які ними даються, жодним чином не враховуються при прийнятті тих чи інших документів. Те ж саме, найімовірніше, буде і з обговореннями кандидатур суддів.

Якщо перевіряти, скільки витрачають судді, то як визначити, чиї саме ці витрати – суддів або членів їх сімей? Потрібно зберігати кожен чек на покупку?

– Навіщо так перебільшувати ситуацію. Припустимо, у судді зарплата 25-30 тисяч гривень, а він живе в будинку, площа якого 3 тисячі квадратних метрів, цей будинок треба утримувати? Він їздить на автомобілі, який йому не належить, але автомобіль потрібно заправляти? Тобто, все це можна швидко і адекватно порівняти, і відразу ж буде видно всю картину.

Ви кажете, що зараз немає механізму обговорення кандидатур суддів до Верховного суду і КС. А яким цей механізм повинен бути?

– Тут потрібно буде в цілому міняти всю систему судоустрою України. Механізм, який пропонується в коаліційній угоді – він просто ні про що. У нас в Конституції та законах України закріплено порядок призначення суддів. І такі поняття, як громадські слухання не передбачені. Тому потрібно продумати абсолютно інший механізм призначення суддів. Або якось їх призначати за територіальною ознакою, і має бути певна вислуга років, плюс порівняння декларацій. Тоді поки кандидати дійдуть до Верховного або Конституційного суду, там уже не залишиться людей, які якимось чином замішані в корупції. А якщо брати це все на якомусь середньому етапі, то незрозуміло, на що вплинуть ці громадські слухання.

Якщо взяти за основу вашу схему, скільки часу знадобиться на її реалізацію?

– Кілька років, тому що просто так судді нізвідки не з'являються. Всі ці заяви, мовляв, давайте візьмемо та призначимо когось суддями, а всіх уявляємо – це абсолютний популізм. Просто так взяти і всіх звільнити неможливо навіть технічно. Тому потрібно продумувати цю люстрацію виключно виходячи з відповідності декларацій. І поступово ситуація вирівняється. Крім того, державі треба забути про втручання в дії судів. Тому що сьогодні триває спроба втручання в судову систему, щоб мати над ній владу і мати можливість нею керувати.

Джерело: newsradio.com.ua
24.11.2014

Сьогодні
24 липня 2019

Анонс подій:

 

 


Архів заходів Центру>>


Опитування (архів)


підписатися на        розсилку новин з сайту
підтвердити підписку
нагадати пароль
відписатися



Наші публікації:

Архів публікацій>>


Вийшов новий номер Віснику Центру суддівських студій присвячений монiторингу доступностi, ефективностi та неупередженостi правосуддя в Українi


 
© 2001-2016. Центр суддівських студій. При копіюванні матеріалів та/або розміщенні їх у будь-якому інформаційному виданні -
посилання на Центр суддівських студій обов'язкове. E-mail: info@judges.org.ua, judges@i.com.ua

Підтримка сайту: Швейцарська Конфедерація