МІЖНАРОДНИЙ ФОНД
УКР ENG
 
news
/Forum/0_Forum.php

 

Швейцарська Конфедерація

 


 

 

 

 Дайджест  / Центр суддівських студій 

 

Корумповані, прогнилі наскрізь, просякнуті хабарництвом українські суди неможливо примусити змінитись

 

Судова система в державі — одне з найболючіших питань для України. На жаль, вона, поки-що, уникла люстрації, незважаючи на два прийнятих закони для її проведення, а конкретно закон «Про відновлення довіри до судової системи», прийнятий у квітні, був заблокований органами самоврядування суддів. Вища рада юстиції та Вища кваліфікаційна комісія суддів, на які було покладене виконання Закону, так і не приступили до його реалізації в силу різних причин, і закон «Про очищення влади» у судовій системі мав виконуватись, але під керівництвом Верховного суду. Саме тому по суті люстрації в судовій системі так і не було.

 Щоб зробити роботу суддів прозорою влада зробила низку кроків у цьому напрямку.

  • Корумповані, прогнилі наскрізь, просякнуті хабарництвом українські суди неможливо примусити змінитись, якщо ці зміни будуть проводити самі судді і якщо вони будуть залежати виключно від самих себе. Саме тому Президентом був запропонований закон, що зробить можливим проведення реформи судової системи. Однак судова система чинить шалений спротив, і її риторика часом вводить в оману і чесних громадських активістів та блогерів, – пояснює народний депутат від Партії “БЛОК ПЕТРА ПОРОШЕНКА” Степан Барна.

Відтак, нещодавно Верховна Рада прийняла в першому читанні законопроект №1656 «Про забезпечення права на справедливий суд».

Коротко його можна охарактеризувати так:

  • ВККС зобов’язана забезпечити прозорість відбіркового та кваліфікаційного іспитів. На кожному з їх етапів та під час перевірки робіт можуть бути присутніми ЗМІ, громадських об’єднань, судді, адвокати, представники суддівського самоврядування. (ч. 2 ст. 68)
  • Фіксується за допомогою технічних засобів відео-та звукозапису. (ч. 4 ст. 72)
    Проводиться шляхом анонімного тестування та виконання практичного завдання. (ч. 3 Ст. 72)
  • Процедура призначення суддів на посаду вперше на п’ять років прямо передбачена Конституцією України і закон змінити її не може.
    Законопроект встановлює порядок розгляду питання про обрання судді безстроково (ст. 78) та чіткі обставини, які можуть перешкоджати цьому.
  • Рішення про рекомендування чи відмову у рекомендуванні приймається на відкритому засіданні Вищої кваліфікаційної комісії суддів України у присутності кандидата. На засіданні можуть бути присутні будь-які заінтересовані особи (ст.79)
  • Законопроект запроваджує можливість переведення суддів до іншого суду тільки на конкурсних засадах. Президент та Верховна Рада пов’язані результатами конкурсу і не можуть відмовити у переведенні (ст. 75 та 82). Конкурс проводиться тільки Вищою кваліфікаційною комісією суддів, Президент та Верховна рада не має відношення до проведення конкурсу.
  • Можливості переведення без конкурсу обмеженні тільки технічними випадками (реорганізація, ліквідація, припинення роботи суду) і не можуть створювати корупційних схем, оскільки одночасно переводиться весь склад суду, що реорганізовується, ліквідовується або який фактично припинив роботу (приклад: Донбас).

Джерело: realno.te.ua
16.01.2015

Сьогодні
22 листопада 2019

Анонс подій:

 

 

 


Архів заходів Центру>>

 


 

Опитування (архів)


підписатися на        розсилку новин з сайту
підтвердити підписку
нагадати пароль
відписатися



Наші публікації:

 

Архів публікацій>>

 


 

 
© 2001-2016. Центр суддівських студій. При копіюванні матеріалів та/або розміщенні їх у будь-якому інформаційному виданні -
посилання на Центр суддівських студій обов'язкове. E-mail: info@judges.org.ua, judges@i.com.ua

Підтримка сайту: Швейцарська Конфедерація